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 Uma abordagem muito interessante....

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gabe

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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 13:40

mt interessante... novas perspectivas sao sp bem vindas. e qd sao bem fundamentas, cm ate parece ser o caso, sao ainda melhores.

achei interessante ao facto de assumirem a gd estabilidade em linha recta e ao mm tempo toda aquela possibilidade de angulo em curva, no mímino gostava de experimentar um dia!
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pedro"streetsurfer"

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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 08:44

obrigado, pedro
nao posso amigo, so para a semana
curtam bem
boas bruxarias
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Pedro Santos

Pedro Santos


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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 08:37

Pedro, as melhoras, amigo.
um abrasão, vou passar daqui a bocado pelo marques, se puderes aparece.
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pedro"streetsurfer"

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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 08:16

lol, inveja.................
são lindos não são .........
tem um dedo teu!!!!!!!!!!!!!!!
hehehehehehehheh
inveja não ,xi, isso é coisa feia, estou rendido á evidencia,lol
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Guivans
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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 08:14

Queres é meter inveja...
Vais mas é recuperar e fazer ex para as costas....
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pedro"streetsurfer"

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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 08:06

para melhor ilustrar as diferenças

[img=https://2img.net/r/ihimizer/img99/8341/newtrucks.jpg]
Uma abordagem muito interessante.... Newtrucks
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Guivans
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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 07:20

Estão aqui 2 questões em jogo e que não se podem misturar...
Uma coisa é a validade dos trecos de precisão e outra coisa é a sua geometria e modo de funcionamento.

Mesmo o autor do texto em baixo não quer tirar validade aos trecos de precisão...apenas diz, é que apesar do seu look mais extravagante e exclusivo, são de facto trecos que operam de acordo com o funcionamento de uns ocasionais Randal.

E o que estava aqui em discussão era exactamente isso...geometria e modos de funcionamento!
Em todo o caso, a validade dos trecos de precisão é mais do que não questionável....
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pedro"streetsurfer"

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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySáb 31 Out 2009, 04:28

Muito nice,
GUIVANS!!!!
quanto aos de precisão tenho uns e não acho nenhum flop, Old!!!
só quem não os tem pode achar isso!
se não vejamos, se assim fosse lá fora na IGSA andavam todos de RANDALL ( que diga -se de passagem, com uns artilhanços nos bushings e nas bases ficam grandes trucks) mas nunca comparados com os de precisão.
basta 3 coisinhas - precisão no corte, pois são maquinados e não cheios em moldes.
leves ( não tem nada a ver com os randall no peso)
os bushings não são mais largos apenas encaixam na perfeição o que muitas vezes não aconteçe com os randall ou outros.
e a borracha no meio do eixo onde passa o KINGPIN que nos lugar dos randall tem um buraco enorme tem uma borracha que lhe confere uma precisão de movimento do eixo,só por ai
NÃO TEM NADA A VER!!!
ABRAÇOS
P.S- se disseres que são caros e podem não ser essençias, até concordo,mas isso tambem se passa nas tabuas e setups, alias viu-se tb lá em cima quem ganhou uma tabua de corte e montagem caseira e tosca(desculpa a expressão Guivans) AO LADO DAS MELHORES MARCAS INTERNACIONAIS .
AGORA QUE SÃO BEM DIFERENTES SEM DUVIDA!!!!
ABRAÇOS
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OLD
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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptySex 30 Out 2009, 18:25

Muito interessante sem duvida, concordo em muitos pontos com isto, especialmente quendo ele escreve,

Guivans escreveu:
Don’t let the shiny CNCed aluminum fool you; trucks today (as far as design goes) are hardly different than they were 50 years ago..

Realmente apesar de serem extremamente atraentes os trucks de corte em CNC não são muito diferentes dos trucks tradicionais uma vez que o modo operandis é o mesmo, um eixo que oscila sobre um pivot e amortecido por borrachas.
A principal diferença parece-me residir no facto de usarem uns bushings mais largos, algo que também pode ser reproduzido nuns quaisquer randal com uns bushings Jimz.

Estes trucks do video são realmente inovadores, mas a mim não me convencem, em primeiro lugar porque o seu design implica peças de desgaste (aquela peça central) depois porque para aquilo funcionar bem certamente será necessário que o mecanismo tenha alguma lubrificação, o que obriga a um certa manutenção e por ultimo porque me parecem demasiado soltos em carving já que não há qualquer resistencia (como nos bushings ou springs), isso é bem visivel no video onde eles os experimentam

Penso que o futuro dos trucks topo de gama talvez passe por um sistema hidraulico, aí sim parece haver campo a explorar, ou então por uma combinação de mecanica e materias "inteligentes", com efeito de memória por exemplo.
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MensagemAssunto: Re: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptyQui 29 Out 2009, 19:06

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MensagemAssunto: Uma abordagem muito interessante....   Uma abordagem muito interessante.... EmptyQui 29 Out 2009, 18:38

Encontrei na net este tópico, e como o considero bastante interessante, coloco-o aqui na integra....sem tradução!

"Today, we have to face a sad truth concerning truck design :aside from the reverse kingpin, truck design has practically gone unchanged since the early days of roller-skates. Don’t let the shiny CNCed aluminum fool you; trucks today (as far as design goes) are hardly different than they were 50 years ago. This poses a significant problem: a longboard is not a roller-skate, so why are we using this design? The most common argument is that it’s “tried and true”. There is definitely some merit to this argument; however, I think this is largely an excuse for the lack of ingenuity on the part of truck manufacturers.

People that manufacture trucks seem to be afraid of change. In fact, aside from the handful of failed attempts at revolutionizing the truck industry (most dealing with springs), the majority of trucks today are made based on ancient and outdated conventions. This kind of mentality has held truck design stagnant for the past five decades.

Now, a logical question should arise in your mind. Something along the lines of: “but what’s wrong with conventional truck design?” The answer is nothing. Conventional truck design is great and conventional trucks have served us well. The trick is in the question. Rather than asking “what’s wrong with conventional truck design?” you should be asking “what’s wrong with any other truck design?”

The fact is that there are an infinite number of ways to make a lean-activated-steering-system for a skateboard. From an engineering point of view the mechanism known as a “truck” is actually quite simple. Bushings, kingpins, hangers, and baseplates are but one of a million ways to do the same job. So the question you should be asking now is: “why don’t we use other truck designs?”

The conventional truck design is not bad, don’t get me wrong. It has many good qualities and has withstood the test of time. However, the way the conventional truck design has monopolized the truck industry for the past 50 years has been destructive to advances in truck technology and serves no good to us, the skaters.

I ask you to open your mind to change. We all know that we are living in a new era of skateboarding. This sport is changing and it is very exciting to be a longboarder in the 00’s. I think now is the time to tear down some old conventions and open your arms to progress. Do not judge newly emerging products, especially if they deviate from the norm. Remember, just because we’ve been doing something a certain way for the past 50 years does not mean it’s the only way or even the right way.

Which brings me closer to my point. In the past few years it has been exciting to watch new truck prototypes emerge seemingly out of nowhere. I think this is wonderful and I strongly believe that these products should be praised and their creators supported. As consumers we have control over the market and have the power to drive the market in the direction we want. We must invest in creative products. The future lies in the ingenuity of inventors not the followers of outdated conventions. Even if the new designs are not perfect I believe we should still support them. The road to perfection is long and bumpy and the process of prototyping is expensive. Without our support many good ideas will not have the chance to cocoon into beautiful products.

If you’re planning on buying another set of CNCed precision trucks or another set of cast conventional trucks I urge you to reconsider. Try something new. Try something made by truck designers who are working on something different. You might be surprised to discover that many of these products have serious potential and that their designers are bright, educated. and often more qualified to design trucks than the big names of the industry.

By investing in creative individuals we can make sure that we don’t have to wait another 50 years for progress to happen.

Which brings me to what I want to discuss today. Even though I am flat ####### broke I have invested in a set of “Other Planet” Trucks. These trucks are designed by Mark Christensen, a retired engineer and skateboarder since the 60’s, and are currently being perfected and prototyped by Riley Hewes and David Hendry. As an engineering student, I was impressed by their design: it was built from the ground up for the purpose of longboarding and based on none of the common truck conventions. These trucks have axles but that’s about all that they have in common with normal trucks. I got my hands on them as soon as I could and here’s what I think.

http://www.vimeo.com/7333031

There are several things I have to say about the video. First of all it was made in a rush for an unexpected deadline so I was forced to edit with a shortage of skate footage. It turned out alright though. The one major mistake that was made was the NAME OF THE DAMN TRUCKS. Haha... I filmed all the dialogue in a rush and didn't bother to double check the name of the trucks. In the video I say Other World but it's actually Other Planet... little mistake but it was embarrassing. Anyways I didn't explain some things as well as I would have liked to but it came out alright. If anyone is unclear as to some things (such as why I think the trucks are more stable than conventional trucks) don't be afraid to ask.

I also have to note that I didn't actually take these trucks faster than 50kmph. These prototypes simply were not read for that. However, once some of the bugs are worked out I think these trucks will be natural downhill trucks and I am looking forward to bombing hills with the newer prototypes!

Now, as a final note I would like to caution you. I encourage you to try something different and invest in creative products but as a consumer you must be weary. Not every product is worthy of your money and not every new design is progress. Still, I hope your next truck purchase will be an interesting one.
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